hejt

hejt

To jest podstrona stworzona w celu prezentacji kampanii banerowej i kampanii  społecznej „Hej to widać”

Kampania ma na celu zwrócenie uwagi na fakt, że mowa nienawiści (hejt) stał się stałym elementem naszej codzienności – zarówno w realu jak i w Internecie. Hejt dotyczy i dotyka każdego i w każdym momencie można stać się zarówno hejtującym, jak i zostać ofiarą hejtu. Dodatkowo, kampania na celu pokazać, że hejt zostaje w przestrzeni (zarówno miejskiej jak i w Internecie) na bardzo długo.

W kampanii głównym środkiem przekazu jest hasło: Hej to widać, które jest grą słów. Wykrzyknienie HEJ ma zwracać uwagę, „to widać” nawiązuje do stylu w jakim wykonane są plakaty, ulotki oraz banery i ma symbolizować to, że hejt mimo, że wydaje się anonimowy jest widoczny i dotyka każdego. Litery użyte do stworzenia hasła są przeźroczyste, dzięki temu widać co jest za nimi. Dokładny opis poszczególnych elementów zostanie zaprezentowany na wizualizacjach.

Cel kampanii

Kampania ma na celu uświadomić użytkownikom Internetu, że:

  • po pierwsze: hejtując obrażają często konkretne, żywe osoby, które również mają uczucia, a nie są anonimowymi bytami.
  • po drugie: hejt w Internecie nie jest anonimowy i może mieć skutki prawne.
  • po trzecie: nawet jeden komentarz o którym szybko się zapomni zostaje w Internecie na długo i jest widoczony.
  • po czwarte: wypełniając test swoich preferencji (ten zaprezentowany jest tylko przykładową, uproszczoną wersją) Internauta może przekonać się, jakie komentarze może spotkać na swój temat. Często internetowi hejterzy są ofiarą „bańki informacyjnej”. Odwiedzając strony z newsami o konkretnym nacechowaniu (np. strony niezależna.pl czy fronda.pl) jest przekonany, że bardzo wiele osób myśli podobnie. Daje to przyzwolenie na hejt. Tymczasem dzięki ankiecie będą mogli przekonać się, że hejt uderza także w nich i że język jaki jest używany jest często podobny do języka jakim oni się posługują.

Elementy kampanii

Kampania społeczna „Hej to widać” składa się z następujących składowych:

  • plakaty w przestrzeni miejskiej (na przystankach, autobusach)
  • ulotka
  • kampania w Internecie, która składa się z: kampanii banerowej z wykorzystaniem remarketingu, testu preferencji oraz kampanii z wykorzystaniem filmów.

Plakaty w przestrzeni miejskiej

Plakaty zostaną rozwieszone na przystankach, szklanych ruchomych drzwiach, oknach autobusów. Idea plakatów polega na tym, że hasło „Hej to widać” ukazuje ludzi znajdujących się za plakatem.

Ulotka

Ulotka nawiązuje stylem do plakatów. Wykorzystano w niej również wycięte litery. Prezentuje dane pokazujące, że hejt dotyczy wszystkich grup: od dzieci aż do osób starszych.

 

Kampania Hej to widać w Internecie

Banery zaprezentowane na tej stronie zostaną wykorzystane w celu:

  • Przekierowania na stronę z testem, gdzie internauci będą mogli, poprzez wypełnienie krótkiego testu, przekonać się na własnej skórze jakie komentarze mogą dotyczyć ich w internecie.
  • Dodatkowo banery z komentarzem Internatuty będą wykorzystane do kampanii remarketingowej podczas akcji społecznej przy udziale mediów internetowych takich jak portale: poltek.pl, gazeta.pl, interia.pl, onet.pl. Opis kampanii znajduje się poniżej.

 

Etap 1.

Główne portale informacyjne i plotkarskie dodają przez określony czas jeden, fałszywy new. Może on dotyczyć np. znanej osoby, ale także problemów mniejszości wyznaniowych czy równouprawnienia osób homoseksualnych. News wygląda identycznie jak wszystkie newsy na tych stronach, łącznie z tym, że pod nim znajdują się komentarze (zarówno pozytywne jak i negatywne) oraz okno z zachętą do dodania własnej opinii.

W momencie kiedy internauta dodaje opinię i kilka „dodaj opinię” albo „wyślij” zostanie przeniesiony na stronę z filmikami, gdzie osoba, której dotyczył news (celebryta) lub przedstawiciel grupy społecznej której dotyczył news zwraca się bezpośrednio do internauty. Na ekranie internauta widzi pod postacią ramkę ze swoim komentarzem.

Dziękuje mu, że zainteresował się tym tematem, oraz że chce wyrazić swoją opinię. Wyraża nadzieję, że jest to opinia, której się nie wstydzi i którą bez problemy pokazał by swoim bliskim, przyjaciołom, pracodawcy. Tłumaczy, że takie opinie czytają także dzieci i że to kształtują one nie tylko postawy, ale też język dyskusji.

Etap 2.

Kolejnym etapem będzie kampania z wykorzystaniem remarketingu. Osoby, które odwiedziły stronę z filmikiem poprzez próbę dodania komentarza będą widziały podczas korzystania z Internetu banery z tekstem, które chcieli wpisać w komentarzu. Ma to uzmysłowić im, że komentarz, który dodali nie znika z Internetu i jest w nim widoczny długo, przez wiele osób. Po kliknięciu baneru Internauta przechodzi na stronę z testem, na której znajdują się także informacje gdzie i jak zgłaszać hejt, oraz informacje prawne dotyczące konsekwencji hejtowania.

Podsumowując: będą dwa rodzaje banerów: te prezentowane jako część pracy i użyte jako standardowa kampania banerowa z przekierowaniem na stronę z testem, oraz te z tekstem komentarza, który chciał dodać Internauta jako uzupełnienie akcji z filmikiem.

Kliknij w baner poniżej

 

 Pozostałe banery

 

[trend-ad-shortcode id=”6335″ title=”hejt”]
[trend-ad-shortcode id=”6337″ title=”hejt2″]
[trend-ad-shortcode id=”6338″ title=”hejt3″]
[trend-ad-shortcode id=”6340″ title=”hejt4″]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.