Jak skomponować idealne śniadanie ucznia?

dieta ucznia

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu całego dnia. W przypadku ucznia rodzaj spożywanych produktów ma znaczenie nie tylko w zakresie dodawania organizmowi energii na cały dzień. Zbilansowane i pożywne dania pełne witamin i minerałów wpływają również na rozwój najmłodszych oraz ich efekty w nauce. Poznaj propozycje na śniadania, które mają pozytywny wpływ na koncentrację uwagi czy procesy pamięci, a jednocześnie są smaczne. W przypadku diety uczniów nie mniejsze znaczenie ma również budowanie odporności ich organizmu. 

Komponowanie śniadania dla dzieci w wieku szkolnym 

Rano bardzo często jesteśmy w pośpiechu, ale nie jest to usprawiedliwienie dla przyrządzania śniadań wątpliwej jakości. Co więcej, nigdy nie wypuszczaj dziecka do szkoły, jeśli pierwszego posiłku dnia nie zje w ogóle! Pusty żołądek szybko da o sobie znać, a burczenie w brzuchu wywoła dekoncentrację na lekcjach. Brak śniadania to też brak energii, która jest istotna nie tylko na lekcjach W-F. Pamiętaj również, że rutyna spożywania śniadań, to doskonały sposób na wdrażanie zdrowych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat. 

Idealne śniadanie ucznia, czyli jakie?

Dziecko powinno zjadać 5 posiłków każdego dnia, a śniadanie ma dostarczać mu około 30% codziennej racji żywieniowej. Dobrze skomponowane śniadanie dla ucznia dostarcza średnio 500-700 kalorii. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby pierwszy posiłek był mądrze skomponowany. 

Co musi znaleźć się w śniadaniu dla ucznia? To przede wszystkim:

  • Węglowodany, które dostarczają energię. Najlepiej dostarczać je w postaci w produktach zbożowych i kaszach, 
  • białko, które zawarte jest w jajach czy produktach mlecznych (jeśli dziecko nie ma na nie alergii pokarmowej i nie musi stosować diety bezmlecznej), 
  • tłuszcz, przede wszystkim w formie najlepszej jakości olejów roślinnych. 

Dostarczaj dziecku 5 porcji warzyw i owoców każdego dnia. Śniadanie to odpowiedni moment, aby uczeń spożył jedną z nich. Weź tylko pod uwagę, że sok z koncentratu nie zastąpi warzyw czy owoców w postaci świeżej, surowej. Najlepiej korzystać z produktów sezonowych. 

Jakie śniadanie można zaproponować uczniowi? Kanapka z wędliną nie sprawdzi się najlepiej, świetna będzie za to jajecznica, racuchy z jabłkiem czy omlet pełen warzyw. 

Takie śniadanie dla dziecka w wieku szkolnym to zły pomysł

Słodka bułka, batonik, ciasto czy chipsy, to zły pomysł na śniadanie dla ucznia. To produkty, które może są smaczne, ale na pewno niezdrowe i szybko mogą przyczynić się do nadwagi czy otyłości. Taki posiłek nie da też energii, nie dostarczy ważnych witamin i minerałów, a głód pojawi się zaraz po pierwszej lekcji. 

Zwracaj również uwagę na lunchbox, który serwujesz dziecku. Drugie śniadanie, które uczeń spożywa już w szkole, również powinno być zdrowe. Doskonale sprawdzi się jabłko, warzywa pokrojone w paseczki czy tortilla z warzywami. Wystrzegaj się dawania dziecku pieniędzy do szkoły. W bufecie nie zawsze oferowane są dobrej jakości przekąski. W ten sposób możesz stracić kontrolę nad tym, co je Twoje dziecko, kiedy spędza czas poza domem. 

Podobne wpisy

nietolerancja histaminy

Nietolerancja histaminy – jak postępować z dietą i probiotykami?

naturalne probiotyki

Jak wybrać odpowiedni probiotyk?

ranking psychobiotykow

Ranking psychobiotyków- co wybrać?

probiotyki

Probiotyki wspierające zdrowie układu pokarmowego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.