Polityka prywatności
Państwa dane osobowe są przetwarzane zgodnie Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) dalej „RODO” oraz zgodnie z pozostałymi aktami prawnymi regulującymi zasady ochrony danych osobowych.
Kto jest administratorem Państwa danych osobowych?
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Państwa dane osobowe, jest Instytut Mikroekologii Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Sielskiej 10, 60-129 Poznań, dla której Sąd Rejestrowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda prowadzi rejestr pod numerem KRS 0000253708, NIP 7792279486, REGON 300257149, zwanym w dalszej części Polityki Prywatności „Administratorem”.
Inspektor Ochrony Danych Osobowych
Wszelkie pytania i wątpliwości związane z przetwarzaniem danych osobowych, w tym złożenie sprzeciwu wobec przetwarzania danych, cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, mogą Państwo zgłaszać do Inspektora Ochrony Danych Osobowych za pośrednictwem korespondencji e-mailowej pod adresem inspektor.danych@instytut-mikroekologii.pl
Skąd mamy Państwa dane osobowe?
Otrzymaliśmy je od Państwa w związku z łączącą nas współpracą, zawartą umową, w oparciu o Państwa zgodę, wysłane do nas przez Państwa zapytanie lub w związku z Państwa wizytą na naszej stronie, połączoną z wyrażeniem zgody na zamieszczanie plików cookie na Państwa urządzeniach.
W sytuacji, gdy nie przekazaliście nam Państwo swoich danych osobowych bezpośrednio, to źródłem, z którego je pozyskaliśmy, może być przede wszystkim:
- podmiot z którym współpracujemy tj. partnerzy biznesowi; współpracownicy;
- ogólnodostępne źródła informacji takie jak publiczne rejestry przedsiębiorców, strony internetowe.
Przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu:
- podjęcia działań dla zawarcia umowy oraz w celu wykonania zawartej umowy, przez czas niezbędny do jej zawarcia oraz przez czas trwania umowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
- podjęcia działań na żądanie osoby, której dotyczy umowa, przez czas realizacji tych działań, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
- marketingowym, bez profilowania, w szczególności w zakresie, ilości i rodzaju kupionego produktu, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, którym jest podniesienie standardu świadczonych usług, dostosowanie swojej oferty w obszarze świadczonych usług do oczekiwań klientów i zapotrzebowania rynku, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO do momentu ustania głównego celu przetwarzania danych osobowych lub złożenia skutecznego sprzeciwu. Nie są wobec Państwa podejmowane decyzje oparte wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych, w tym profilowaniu, które wywoływałyby wobec Państwa skutki prawne lub w podobny sposób na Państwa wpływały;
- wykonania obowiązków nałożonych na Administratora przez odrębne przepisy prawne m.in. rozliczeń rachunkowych, podatkowych, przez czas niezbędny do ich wykonania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;
- wynikającym z udzielonej zgody na przetwarzanie danych osobowych (w tym zapis plików cookie na Państwa urządzeniach), do momentu cofnięcia zgody lub ustania celu przetwarzania, m.in. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem;
- ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami związanymi z zawartą umową lub działaniami podejmowanymi na żądanie osoby, której dotyczy umowa. Dane osobowe przetwarzane w związku z dochodzeniem roszczeń, będą przetwarzane do momentu upływu terminów do dochodzenia i obrony przed roszczeniami, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, którym jest prawo do podjęcia działań w celu realizacji przysługujących mu roszczeń lub obrony przed roszczeniami wynikającymi z zawartej z Państwem umowy lub udzielonej przez Państwa zgody tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
Jakie dane osobowe przetwarzamy i czy muszą Państwo je podawać?
Przetwarzamy Państwa dane identyfikacyjne i kontaktowe. Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zawarcia i realizacji umowy o świadczenie usług. Brak podania tych danych uniemożliwi zawarcie umowy i realizację usług.
Podanie innych danych osobowych jest dobrowolne. Brak podania tych danych uniemożliwi realizację oznaczonego celu wyrażenia zgody.
Podanie danych osobowych w zakresie określonym w art. 221 §1-4 Kodeksu Pracy jest niezbędne w celu zawarcia i realizacji umowy o pracę, w tym obowiązków Administratora będącego pracodawcą. Brak podania tych danych uniemożliwi zawarcie umowy i realizację zatrudnienia.
Jakie przysługują Państwu uprawnienia w zakresie przetwarzanych danych?
Informujemy, że w granicach określonych w przepisach prawa, przysługują Państwu następujące prawa:
- dostępu do swoich danych osobowych – w przypadku, gdy Państwa dane osobowe są przetwarzane, mają Państwo prawo do otrzymania dostępu do danych osobowych oraz otrzymania informacji o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych osobowych, okresie przechowywania danych lub kryteriach jego ustalania – art. 15 RODO;
- otrzymania kopii danych osobowych – otrzymanie pierwszej kopii jest bezpłatne, za kolejne Administrator może pobrać opłatę w rozsądnej wysokości, wynikającej z kosztów administracyjnych – art. 15 RODO;
- sprostowania danych osobowych – w sytuacji, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne – art. 16 RODO;
- usunięcia danych osobowych w przypadkach określonych w art. 17 RODO;
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
- przeniesienia danych osobowych – w przypadku, gdy przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się na podstawie Państwa zgody lub na podstawie umowy oraz przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany, przysługuje Państwu prawo do otrzymania danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz prawo żądania przesłania przez Administratora danych osobowych bezpośrednio innemu administratorowi, jeżeli jest to technicznie możliwe – art. 20 RODO;
- złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych – z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją, gdy przetwarzamy Państwa dane na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu, w tym złożenia sprzeciwu, gdy dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego – art. 21 RODO;
- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych – w przypadku, gdy przetwarzania danych osobowych odbywa się na podstawie Państwa zgody, przysługuje Państwu prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie oraz bez podawania przyczyny. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych nie wpływa na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania tych danych;
- wniesienia skargi do organu nadzoru tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, z którym można skontaktować się poprzez sposoby wymienione na stronie internetowej UODO w zakładce kontakt pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/p/kontakt.
Komu udostępniamy Państwa dane osobowe?
Państwa dane osobowe przekazujemy innym podmiotom tylko w niezbędnym zakresie oraz wyłącznie wtedy, gdy jest to konieczne dla zapewnienia prawidłowego świadczenia usług przez Administratora lub przez Współadministratorów.
Odbiorcami Państwa danych osobowych są następujące grupy podmiotów:
1. podmioty dostarczające, wspierające i administrujące działaniem:
- oprogramowania służącego do obsługi dokumentacji;
- usług chmurowych;
- serwisów www, serwerów;
- usług: poczty elektronicznej, IT, usług telekomunikacyjnych, pocztowych i kurierskich;
- oprogramowania kadrowego i księgowego;
2. pliki cookie – informacja znajduje się w Polityce plików cookie na stronie
3. pracownicy Administratora oraz jego współpracownicy;
4. w odniesieniu do pracowników Spółki ponadto: podmioty świadczące usługi BHP, podmioty wykonujące zadania z zakresu medycyny pracy, firmy ubezpieczeniowe, zewnętrzne firmy świadczące usługi hotelarskie i turystyczne oraz firmy pośredniczące w zawarciu umów o świadczenie tych usług;
Jak długo przechowujemy Państwa dane osobowe?
Spółka przechowuje Państwa dane osobowe przez czas niezbędny do realizacji umowy oraz przez czas, w jakim możliwe jest dochodzenie roszczeń w związku z wykonaniem umowy oraz dla potrzeb rozliczeń publicznoprawnych, maksymalnie 3 lat od dnia zakończenia współpracy, chyba że przepisy prawa wymagają, by przechowywanie odbywało się przez okres dłuższy. Dodatkowo, dane mogą być przez nas przechowywane dla celów zapobiegania nadużyciom i oszustwom, dla celów statystycznych i archiwizacyjnych przez okres 10 lat od dnia zakończenia współpracy lub zdarzenia powodującego konieczność takiego przetwarzania, chyba że przepisy prawa wymagają, by przechowywanie odbywało się przez okres dłuższy.
Dane osobowe kandydatów do pracy będą przetwarzane przez 3 miesiące od momentu zakończenia procesu rekrutacji (zawarcia umowy docelowej). W przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu wzięcia udziału w przyszłych rekrutacjach, dane osobowe są przetwarzane do momentu wycofania zgody. Zgoda może zostać wycofana w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administrator przetwarza dane osobowe pracowników w związku z zatrudnieniem. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres 10 lat od daty zakończenia obowiązywania stosunku pracy, z zastrzeżeniem ustawowych wyjątków dotyczących poszczególnych świadczeń.
Przetwarzanie danych – w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony internetowej
Podczas korzystania ze strony internetowej przetwarzane są dane osobowe w celu prawidłowego funkcjonowania ww. strony, na podstawie uzasadnionego interesu prawnego Administratora [art. 6 ust. 1 lit. f) RODO], przez okres do czasu wniesienia skutecznego sprzeciwu. Dane te są automatycznie zapisywane w tzw. logach serwera podczas korzystania ze strony internetowej co umożliwia administrowanie stronami internetowymi. Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Zakres przetwarzanych danych to:
- Adres ID;
- Data i czas połączenia z serwerem;
- Informacje o programie do przeglądania stron internetowych;
- Informacje o systemie operacyjnym;
Polityka plików cookie
Wstęp
Zmiany ustawień plików cookie
Zmiana Państwa preferencji w zakresie plików cookie na naszej stronie internetowej
Odwiedzając naszą stronę po raz pierwszy zostaną Państwo poproszeni o wyrażenie zgody na stosowanie przez nas opisanych powyżej w niniejszej Polityce plików cookie o różnych funkcjach. Dokonany przez Państwa wybór może zostać w każdej chwili zmieniony. W tym celu na naszej stronie internetowej znajduje się narzędzie pozwalające na zarządzanie preferencjami dotyczącymi plików cookie. Jest ono dostępne z poziomu ikonki ciasteczka w lewym dolnym rogu ekranu na stronie.
Należy jednak pamiętać, że po wyłączeniu niektórych plików cookie, pewne funkcjonalności strony mogą nie być w pełni dostępne.
Zmiana ustawień przeglądarki / u podmiotów zewnętrznych
Mogą Państwo ograniczyć lub zablokować pliki cookie zmieniając ustawienia swej przeglądarki, tak by żądała akceptacji plików cookie, by akceptowała lub odrzucała tylko niektóre rodzaje plików cookie, bądź też odrzucała wszystkie z nich. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookie dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej (w opisie funkcji pomocy przeglądarki). Można także skontaktować się z producentem oprogramowania odnośnie instrukcji dotyczących wyłączania i usuwania plików cookie.
Należy pamiętać, że niektóre pliki cookie są niezbędne do funkcjonowania naszej strony internetowej, a ich usunięcie lub wyłączenie może obniżyć jej funkcjonalność (niektóre elementy strony mogą nie działać).
Informacje w jaki sposób dokonać konfiguracji ustawień plików cookie w przykładowych przeglądarkach internetowych znajdą Państwo tutaj:
- w przeglądarce Internet Explorer™
- w przeglądarce Microsoft Edge™
- w przeglądarce Mozilla Firefox ™
- w przeglądarce Chrome™
- w przeglądarce Opera™
- w przeglądarce Safari™
Informacje, w jaki sposób dokonać konfiguracji ustawień plików cookie w zakresie urządzeń mobilnych znajdą Państwo na stronach internetowych producentów najpopularniejszych systemów mobilnych (urządzenia z systemem iOS, Android, Windows Phone, BlackBerry).
Możliwa jest także zmiana ustawień dotyczących poszczególnych plików cookie stosowanych przez naszych zewnętrznych dostawców. Szczegóły w tym zakresie znajdują się pod następującymi linkami:
Mogą również Państwo wyłączyć poszczególnych reklamodawców korzystających z historii wyszukiwania w celu dostarczania internetowych reklam behawioralnych, odwiedzając stronę Your Online Choices.
Informacje dodatkowe
Więcej informacji na temat plików cookie i innych technologii śledzenia, w tym tego, jak je wyłączyć, znajduje się na stronie Wszystko o ciasteczkach.