Wsparcie pracy tarczycy – dieta i suplementacja

dieta na tarczycę

Tarczyca, niewielki gruczoł, a pełni kluczową rolę w regulacji wielu procesów zachodzących w organizmie. Jej prawidłowe funkcjonowanie jest niezbędne dla zachowania zdrowia i dobrego samopoczucia. Niestety, wiele osób boryka się z problemami tarczycy, które mogą prowadzić do różnych schorzeń, takich jak nadczynność, niedoczynność czy choroba Hashimoto. Dobrą wiadomością jest to, że odpowiednia dieta i suplementacja mogą wspomóc pracę tarczycy i pomóc w utrzymaniu jej zdrowego stanu. W tym artykule przyjrzymy się, jakie kroki podjąć, aby wesprzeć pracę tarczycy i dbać o zdrowie od środka.

Dieta dla zdrowej tarczycy

Właściwie zbilansowana dieta jest kluczem do prawidłowego funkcjonowania tarczycy. Warto zwrócić uwagę na produkty bogate w jod, selen i cynk. Jod jest niezbędny do produkcji hormonów tarczycy, dlatego warto sięgnąć po ryby morskie, wodorosty oraz sól jodowaną. Niedobór selenu może prowadzić do zaburzeń pracy tarczycy, dlatego warto włączyć do swojej diety orzechy brazylijskie, nasiona słonecznika, czy pełnoziarniste produkty zbożowe. Natomiast cynk, obok wielu innych funkcji, bierze udział w przemianach hormonów tarczycy, dlatego dobrze jest spożywać produkty bogate w ten pierwiastek, takie jak mięso, owoce morza, nasiona dyni czy orzechy nerkowca. Ważne jest również dbanie o odpowiednie spożycie witamin z grupy B. Witaminy te są ważne dla metabolizmu i funkcjonowania układu hormonalnego. Zielone warzywa liściaste, orzechy, pełnoziarniste produkty zbożowe, a także jaja i mięso to dobre źródła witamin z grupy B. Bardzo cennym składnikiem w diecie osób z chorobami tarczycy, szczególnie z autoimmunizacyjnym zapaleniem tarczycy — Hashimoto są kwasy omega-3. Związki te charakteryzują się działaniem przeciwzapalnym, mogą pomóc w zmniejszeniu poziomu przeciwciał przeciwtarczycowych (anty-TPO i anty-Tg) u osób z autoimmunologicznymi chorobami tarczycy. Właściwa podaż mikroskładników oraz innych związków prozdrowotnych w chorobach tarczycy jest często trudna. Z pomocą przychodzi odpowiednio dobrana suplementacja!

Suplementacja dla wsparcia tarczycy

Ze względu na występujące często w chorobach tarczycy pogorszone wchłanianie niektórych związków niezbędnych do jej prawidłowego funkcjonowania, warto włączyć odpowiednio dobraną suplementację. Istnieją różne suplementy, które mogą pomóc we wsparciu tarczycy. Przy niedoczynności tarczycy, warto zwrócić uwagę na podaż z dietą selenu, cynku, witaminy z grupy B, żelaza oraz kwasów omega-3. Nie zawsze jest możliwe pokrycie zapotrzebowania na wspomniane składniki wraz z dietą. Uzupełnianie niedoborów często jest prowadzane bez uwzględnienia wykluczającego się działania poszczególnych witamin oraz składników mineralnych. Bardzo ważnym aspektem w planowaniu suplementacji jest uwzględnienie wzajemnego ograniczania wchłaniania pomiędzy poszczególnymi związkami zawartymi w danym preparacie. Z pomocą przychodzi preparat Thyroset. Suplement ten, dedykowany osobom z dysfunkcjami tarczycy, uwzględnia synergistyczne i antagonistyczne działanie składników odżywczych, rozdzielając je odpowiednio na 3 porcje (3 kapsułki). W przypadku złożonej suplementacji pojedynczymi preparatami problemem może być znaczna ilość przyjmowanych codziennie substancji pomocniczych (kapsułek, barwników, dodatków technologicznych), co w przypadku stosowania Thyroset jest znacznie ograniczone. Warto podkreślić, że odpowiednio dobrana suplementacja będzie wspierała prawidłowe funkcjonowanie poszczególnych układów organizmu, ale nie powinna zastępować głównego leczenia farmakologicznego. Zdrowa tarczyca to klucz do zachowania pełni życia i energii, dlatego warto o nią dbać! Więcej szczegółów znajdziesz na stronie: thyroset.pl

Podobne wpisy

nietolerancja histaminy

Nietolerancja histaminy – jak postępować z dietą i probiotykami?

probiotyki enterol

Poznaj jeden z najczęściej stosowanych probiotyków – Saccharomyces boulardii

naturalne probiotyki

Jak wybrać odpowiedni probiotyk?

ranking psychobiotykow

Ranking psychobiotyków- co wybrać?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.