Wzmocnij swoją odporność na jesień

odporność organizmu

Nadchodzi jesień a wraz z nią sezonowe infekcje. Jeśli łapią Cię nawracające przeziębienia, być może masz obniżoną odporność organizmu. Poznaj nasze wskazówki, które pozwolą Ci cieszyć się pełnym zdrowiem przez cały rok. 

Co wpływa na obniżoną odporność organizmu?

Sprawdź, jakie niekorzystne czynniki prowadzą do obniżenia odporności Twojego organizmu. Właśnie one są odpowiedzialne za jesienne infekcje górnych dróg oddechowych, ale również infekcje układu moczowego czy infekcje grzybicze. To między innymi:

  • niezdrowe nawyki żywieniowe, w tym nieregularne spożywanie posiłków, 
  • zła dieta, niezbilansowana, uboga w cenne wartości odżywcze, witaminy i składniki mineralne, 
  • zaburzenia mikrobioty jelitowej, 
  • stres, 
  • brak wystarczającej ilości snu, 
  • brak aktywności fizycznej, szczególnie tej realizowanej na świeżym powietrzu,
  • choroby towarzyszące i przyjmowanie niektórych leków. 

Większość z tych czynników możesz z łatwością pokonać, jeśli tylko zmienisz swój styl życia. 

Jak wzmocnić odporność organizmu na jesień?

Zacznij już dzisiaj, wdrażając odpowiednią dietę, suplementację i wprowadzając aktywność fizyczną na świeżym powietrzu. Czy wiesz, że bez względu na warunki pogodowe każdego dnia powinniśmy odbywać przynajmniej półgodzinny spacer? Aby wzmocnić odporność, zadbaj o zdrowy i komfortowy sen. Dorosły człowiek powinien spać w ciągu każdej doby minimum 8 godzin, przed pójściem spać dobrze przewietrz sypialnię. 

Najważniejsza jest jednak dieta i zadbanie o stan jelit. Okazuje się, że dysbioza jelitowa, czyli zaburzenia mikrobioty jelitowej w kierunku przerostu patogennych bakterii, mają wpływ nie tylko na układ pokarmowy, ale również cały organizm. Komponując codzienny jadłospis, zwróć szczególną uwagę na to, aby w menu znalazły się naturalne probiotyki. To między innymi:

  • kiszonki, takie jak kapusta kiszona, ogórki kiszone, zakwas z buraków, 
  • fermentowane produkty mleczne, jak jogurty, kefiry i maślanki. 

Dieta, która wzmacnia odporność organizmu, powinna zawierać również duże ilości:

  • czosnek, 
  • cebulę, 
  • imbir, 
  • miód, 
  • cytrynę. 

W budowaniu odporności świetnie sprawdzają się również zioła. Pij regularnie napary z szałwii, rumianku i tymianku. Do diety dołącz również czarny bez, maliny oraz dziką różę. 

Zrezygnuj z produktów przetworzonych, z wysoką zawartością konserwantów. Ogranicz picie kawy, odstaw napoje gazowane i cukier. Każdego dnia staraj się spożywać 5 porcji warzyw i owoców, niech zastąpią kaloryczne i tłuste dania mięsne oraz potrawy smażone. Znacznie lepiej sprawdzą się lekkie posiłki gotowane, ewentualnie duszone lub pieczone. 

 

Koniec z sezonowymi infekcjami i spadkiem formy jesienią. Wykonaj badanie KyberKompakt Pro, dzięki któremu możliwa jest analiza mikrobioty jelitowej. Dzięki temu Twoja codzienna dieta, suplementacja i probiotykoterapia będzie celowana, a więc dopasowana wedle Twoich indywidualnych potrzeb.

Podobne wpisy

nietolerancja histaminy

Nietolerancja histaminy – jak postępować z dietą i probiotykami?

probiotyki enterol

Poznaj jeden z najczęściej stosowanych probiotyków – Saccharomyces boulardii

naturalne probiotyki

Jak wybrać odpowiedni probiotyk?

ranking psychobiotykow

Ranking psychobiotyków- co wybrać?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.