Lunchbox do szkoły — przygotuj zdrowe przekąski dla dziecka

jedzenie do szkoły

Śniadanie zjadane w szkole ma być pożywne i dawać energię, ale nie da się ukryć, że serwowane dzieciom przekąski mają być też smaczne i estetyczne wizualnie. Jak przygotować lunchbox, żeby uczeń mógł poskromić mały głów podczas przerwy, a jednocześnie realizował zdrowe nawyki żywieniowe? Sprawdź nasze propozycje na drugie śniadanie do szkoły i zyskaj gwarancję, że Twoje dziecko będzie zajadać się nim ze smakiem. 

Na co zwrócić uwagę, przygotowując lunchbox do szkoły?

Znaczenie ma już samo opakowanie, w którym umieszczone zostaną przekąski. Warto, aby było kolorowe, być może z ulubioną postacią z bajki. Zwracaj uwagę na szczelność lunchboxa i łatwe zamknięcie. Drugie śniadanie ma być spakowane w ten sposób, aby uczeń bez trudu mógł wyjąć jedzenie. Świetnie sprawdzają się opakowania z przegrodami, dzięki którym różne smakołyki wciąż zachowują świeżość. 

Czy kanapka to na pewno dobry pomysł?

Jakie drugie śniadanie najczęściej trafia do plecaków uczniów? Standardowo jest to kanapka i soczek. Oczywiście, nie ma nic złego w takim zestawie, o ile kanapka będzie zrobiona z pełnego ziarna, a jej zawartość będzie obfitować w ekologiczne warzywa. Z soku lepiej zrezygnować na rzecz wody. Poznaj kilka sprawdzonych pomysłów na lunchbox, który będzie bogaty w cenne wartości, witaminy i minerały. To istotne, biorąc pod uwagę rozwój ucznia i budowanie odporności jego organizmu. Co więcej, zdrowe nawyki żywieniowe mają ogromny wpływ na procesy pamięci i koncentrację uwagi, a te czynniki w przypadku najmłodszych, którzy zdobywają wiedzę, mają ogromne znaczenie. 

Smaczne przekąski w lunchboxie

Dieta dziecka powinna być urozmaicona, dlatego staraj się serwować każdego dnia inne drugie śniadanie. Bierz pod uwagę preferencje żywieniowe ucznia, nie zmuszaj do jedzenia produktów, których nie toleruje. Musisz wiedzieć, że wybiórczość pokarmowa u dzieci w okresie wczesnoszkolnym pojawia się bardzo często. Uwzględniaj również nietolerancje, nadwrażliwość pokarmową oraz możliwe alergie. Objawy tych zaburzeń mogą negatywnie wpłynąć na samopoczucie ucznia, a w dalszej kolejności na efekty jego nauki w szkole. 

Co sprawdzi się w lunchboxie doskonale? Skomponuj przykładowe zestawy:

  • racuchy z jabłkiem, maliny, precelki, 
  • tortilla pełna warzyw, muffinka orkiszowa z borówkami, 
  • quesadillas z serem, marchewki i papryka pokrojone w paski, chipsy kukurydziane, 
  • gofry na mące migdałowej, mus warzywno-owocowy, 
  • bananowe pancakes z płatkami owsianymi, brzoskwinia, 
  • wrap warzywny, zdrowy baton z orzechami, miodem i siemieniem lnianym. 

Z czego lepiej zrezygnować na drugie śniadanie dla dziecka

Drugie śniadanie ma dostarczyć energii, korzystnie wpływać na ten intelektualny, jak i fizyczny rozwój dziecka. Tych produktów lepiej nie wkładaj do lunchboxa ucznia:

  • produkty wysokoprzetworzone, z zawartością konserwantów, barwników i innych chemicznych substancji,
  • słodycze i chipsy, 
  • napoje słodzone i gazowane, 
  • produkty tłuste, smażone, wysokokaloryczne, ciężkostrawne.

Pamiętaj, że drugie śniadanie musi zachować świeżość przez co najmniej kilka godzin. Lepiej zrezygnuj z przekąsek z zawartością nabiału oraz mięsa. Niezbyt dobrym pomysłem będą też jogurty, zupy i inne drugie śniadania w płynnej postaci, które mogą się dziecku po prostu wylać. 

Nowy rok szkolny zbliża się wielkimi krokami, już teraz wybierz wraz z dzieckiem idealny lunchbox i zaplanuj pożywne przekąski na każdy dzień.

Podobne wpisy

Dieta wegetariańska i SIBO

Dieta wegetariańska w SIBO – czy to możliwe?

dieta i probiotykoterapia w pcos

Dieta i probiotykoterapia w PCOS

mikrobiota a choroby kardiologiczne

Mikrobiota jelitowa a choroby kardiologiczne

nietolerancja histaminy

Nietolerancja histaminy – jak postępować z dietą i probiotykami?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.